Dunia

Terkjut Jemaah Apabila Seorang LeIaki Tiba Tiba Datang Dan Mengamvk Mahu Jadi Imam

Selalu kita dengar di mana-mana, kebanyakan orang terutama golongan lelaki mengelak untuk menjadi imam ketika solat berjemaah sekiranya dia bukan imam sebenar di msjid itu.

Namun lain halnya pula yang berlaku di salah sebuah msjid di Kuantan ini apabila seorang ‘jemaah’ yang tiba-tiba datang menawarkan diri menjadi imam.

Dikatakan lelaki terbabit bertindak agr3sif dan membuat kacau selepas ‘hasratnya’ untuk menjadi imam di Msjid Negeri Sultan Ahmad 1, Kuantan, semalam, tidak dibenarkan pengurusan msjid berkenaan.

Dalam kjadian 3.45 petang itu, suspek yang berusia 40 tahun yang dipercayai tidak siuuman itu dikatakan pergi ke ruang solat dan berkata mahu menjadi imam kepada jemaah yang berada di msjid itu.

Bagaimanapun, jemaah dan pihak pengurusan msjid tidak membenarkannya dan menyebabkannya mengamvk dan terpaksa ditenangkan.

Ketua PoIis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohamad Noor Yusuf Ali berkata, pihaknya mendapat aduan mengenai kjadian itu daripada jemaah msjid berkenaan sebelum dua anggota bergegas ke tempat kjadian.

” Sebaik anggota kita tiba, pihak pengurusan msjid menyerahkan sspek yang berada dalam keadaan tidak wras dan agr3sif untuk tindakan selanjutnya.

” Kita membawa sspek yang beralamat di Alor Akar itu ke Hspital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk pemeriksaan lanjut,” katanya.

Beliau berkata, hasil pemeriksaan dktor mendapati sspek tidak siuuman dan ditahan di Wad Dahlia (Psik1atri) HTAA pada 11.40 malam untuk rawatan lanjut.

” Kita sudah maklumkan mengenai perkara itu kepada keluarga sspek,” katanya.

Dalam itu rata-rata warganet bagaimanapun memuji lelaki terbabit yang disifatkan berani dan tidak melakukan kesalahan besar.

” Bior je la dia nak jadi imam sekejap. Orang macam ni macam kanak-kanak juga. Korang layan je la, tapi tak Payah la ikut sebutan dia. Lepas tu, solat la semula balik. Ini mau pulak korang bergduh dengan dia. Dah jadi satu hal.

” Orang dipelawa jadi imam pun selalu tolak ni siap offer nk jadi imam…kalau saya la boleh je bagi peluang supaya tak jadi kecoh biar pn tahu dia tak wras asalkn dia tak buat kotor.

” Alhamdulillah.. Teringin jugak Dia nak jadi imam. Niat suci tu. Yang wras pula msjid pun tak mau jejak

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : hmetro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *